000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03976nam a22006017a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
008633 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
160926s2009||||xxua|||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780822943846 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Indych-López, Anna |
9 (RLIN) |
18056 |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Muralism without walls : |
Resto del título |
Rivera, Orozco, and Siqueiros in the United States, 1927-1940 |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Pittsburgh, Pa: |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
University of Pittsburgh Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2009 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xi, 250 p. |
Otras características físicas |
il., col. |
500 #0 - NOTA GENERAL |
Nota general |
Introduction: The circulation of Mexican muralism in the United States -- Horrores -- Mexican curios -- Mural gambits -- "Explaining" muralism |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Arte y Política |
9 (RLIN) |
15522 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Pintores mexicanos |
9 (RLIN) |
9659 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Arte y Revolución |
9 (RLIN) |
15523 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Pintura Mural |
9 (RLIN) |
7740 |
942 00 - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Libro |
901 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL LDA (RLIN) |
a |
751.7 |
b |
751.7 |
c |
I49 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
M |
903 ## - ELEMENTOS DE DATOS C LOCAL, LDC (RLIN) |
a |
M |
904 ## - ELEMENTOS DE DATOS D LOCAL, LDD (RLIN) |
a |
D |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
Anna Indych-López |
906 ## - ELEMENTOS DE DATOS F LOCAL, LDF (RLIN) |
a |
111227 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
011174 |
913 ## - |
-- |
Indych-López, Anna |
915 ## - |
-- |
Muralism without walls : Rivera, Orozco, and Siqueiros in the United States, 1927-1940 |
917 ## - |
-- |
xi, 250 p. |
928 ## - |
-- |
University of Pittsburgh Press |
929 ## - |
-- |
Pittsburgh, Pa |
930 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA CRUZADA-ENCABEZAMIENTO DE TÍTULO UNIFORME [LOCAL, CANADÁ] |
Título uniforme |
US |
932 ## - |
-- |
il., col. |
933 ## - |
-- |
2009 |
934 ## - |
-- |
20090000 |
936 ## - OCLC/CONSER DATOS MISCELÁNEOS (OCLC); PIEZA UTILIZADA PARA CATALOGACIÓN (pre-RCAA2) (RLIN) |
Numero(s) de control OCLC de registros paralelo(s) (OCLC); Pieza utilizada para catalogación, PUC (RLIN) |
9780822943846 |
946 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
a |
The art of muralists Diego Rivera, José Clemente Orozco, and David Alfaro Siqueiros emerged after the violence of the Mexican Revolution. Beginning in the 1920s, promoters sought to bring the work of these artists to the U.S. public, who had acquired a newfound taste for Mexican culture. Muralism without Walls examines the introduction of Mexican muralism to the United States and seeks to account for the specific strategies and networks by which the muralists both engaged and resisted the broader fascination with "south of the border" culture. Anna Indych-López investigates the dynamics of cultural exchange for the artists and the viewing public. She analyzes the presentation of works by Los Tres Grandes in three influential exhibitions of the 1930s, probing critical reactions to the exhibitions, the visual strategies utilized to convey and downplay cultural nationalism, and how U.S. attitudes toward Mexican muralism evolved over time. The presentation of muralism in the United States faced numerous ideological, logistical, and aesthetic challenges. Perceptions of Mexican cultural identity as rural and folkloric initially skewed the reception of the politicized, vanguard art of the muralists. And the reinterpretation of murals in entirely new media (small-scale portable frescoes, paintings, prints, photographs, and drawings) intersected with debates in the United States and Latin America about the role of public art in society. Indych-Lo´pez reveals that despite the tendency of U.S. institutions to attempt a stifling of the revolutionary and panoramic power of the work, the museum-going public still held expectations for political content from the muralists. Although Mexican culture is often used as a tool for diplomacy in the United States, this study reinserts the work of the muralists into the broader story of international modernism. Muralism without Walls opens a new perspective on the cultural politics of modern Mexico and the United States and the ways in which muralism fashioned Mexican modernity. |
947 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
a |
EN |
948 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC); DESIGNADOR DE PARTE DE LA SERIE (RLIN) |
Designador de la parte de la serie, SPT (RLIN) |
Introduction: The circulation of Mexican muralism in the United States -- Horrores -- Mexican curios -- Mural gambits -- "Explaining" muralism |
954 ## - |
-- |
Pintura Mural |
956 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS LOCAL (OCLC) |
Nombre del host |
Rivera, Diego |
-- |
1886-1957 |
956 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS LOCAL (OCLC) |
Nombre del host |
Orozco, José Clemente1883 - 1949 |
956 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS LOCAL (OCLC) |
Nombre del host |
Siqueiros, David Alfaro1896-1974 |
960 ## - LOCALIZACIÓN FÍSICA (RLIN) |
Localización física, PLOC (RLIN) |
|
-- |
México |
960 ## - LOCALIZACIÓN FÍSICA (RLIN) |
Localización física, PLOC (RLIN) |
Estados Unidos |
961 ## - |
-- |
|
-- |
|
-- |
Siglo XX |
964 ## - |
-- |
120807 |
965 ## - |
-- |
set |
966 ## - |
-- |
120807 |